sábado, 19 de octubre de 2019

Week 3 #ClimateActionP: After determining the Causes (WEEK 1) & Effects (WEEK 2) of CLIMATE CHANGE: - LET'S TAKE ACTION!

👉👉👉WEB SITE 

Climate change is real and has been caused by mankind: It is a fact. Students from Spain have spent the last 2 weeks brainstorming about the causes & Effects of Climate Warming...




There is already a 97% consensus on this among climate scientists. Solutions for global warming must come at the individual level, also come from governments, at the national level, but, equally important is what from schools We all  can do: Educators together with Students to combat the consequences of climate change.









WE are on time to launch solutions for global warming like these:                            

GLOBALLY

📶🔌🔋🔄🔆 Increase in energy efficiency. 
The 1st thing that companies must incorporate into their system is energy efficiency. Large companies are using much more fuel and produce too many greenhouse gases, even just to cover their primary needs. By optimizing their processes, these companies can reduce emissions by 25% without changing the fundamentals of their operations. It is necessary to optimize energy consumption, to save money, to be more efficient, but, above all to stop climate change. 


⏩📶🌍♻ Transition to renewable energy sources
Energy sources determine the overall production of toxic gases. As long as companies adhere to fossil fuels, they will constantly produce greenhouse emissions and the climate will continue to change. To break this pattern, companies can try to change their energy sources to renewable and cleaner alternatives, such as alcohol for fuel, wind, tide or solar energy for electricity. The incorporation of these large-scale systems can have a significant impact on the climate and will really help the company control its toxic emissions. 


🔄✅🚮♻ Control of waste disposal methods.  
Efficient neutralization of waste, composting of organic matter and reuse of materials whenever possible is an efficient way to minimize the production of toxic waste.


⏩⏭✅👕🌍 Recycling.
Recycling is smart. By reusing material instead of disposing of it, WE can reduce its environmental impact and, at the same time, encourage savings. Small things are important, and good use of waste is a valuable way to ensure that we waste as little as possible and, at the same time, produce minimal environmental damage.


Nous sommes à l'heure de lancer des solutions pour le réchauffement climatique comme celles-ci:

GLOBALEMENT

📶🔌🔋🔄🔆 Augmentation de l'efficacité énergétique.
La 1ère chose que les entreprises doivent intégrer à leur système est l'efficacité énergétique. Les grandes entreprises consomment beaucoup plus de carburant et produisent trop de gaz à effet de serre, ne serait-ce que pour couvrir leurs besoins primaires. En optimisant leurs processus, ces entreprises peuvent réduire leurs émissions de 25% sans modifier les principes fondamentaux de leurs activités. Il faut optimiser la consommation d’énergie, économiser de l’argent, être plus efficace, mais surtout arrêter le changement climatique.


⏩📶🌍♻ Transition vers des sources d'énergie renouvelables.
Les sources d'énergie déterminent la production globale de gaz toxiques. Tant que les entreprises adhéreront aux combustibles fossiles, elles produiront en permanence des émissions de gaz à effet de serre et le climat continuera de changer. Pour briser ce modèle, les entreprises peuvent essayer de remplacer leurs sources d'énergie par des sources d'énergie renouvelables et plus propres, telles que l'alcool pour le carburant, le vent, les marées ou l'énergie solaire pour l'électricité. L'intégration de ces systèmes à grande échelle peut avoir un impact significatif sur le climat et aidera réellement l'entreprise à contrôler ses émissions toxiques.


🔄✅🚮♻ Contrôle des méthodes d'élimination des déchets.
La neutralisation efficace des déchets, le compostage des matières organiques et la réutilisation des matériaux chaque fois que possible sont un moyen efficace de réduire au minimum la production de déchets toxiques.


⏩⏭✅👕🌍 Recyclage.
Le recyclage est intelligent. En réutilisant le matériau au lieu de le jeter, WE peut réduire son impact sur l’environnement tout en encourageant les économies. Les petites choses sont importantes et une bonne utilisation des déchets est un moyen précieux de garantir que nous gaspillons le moins possible et, en même temps, de produire un minimum de dommages pour l'environnement.

Resultado de imagen de drapeau europe espagne

WE are on time to launch solutions for global warming like these:                            

LOCALLY

Activity #1 – What can we be done to address the climate crisis?

What can be done by individuals, organizations, and governments to address the climate crisis?
Students should predict which individual actions and which actions by their communities and governments can have the greatest positive effect on the climate.

🍓🍆🍅Eat a vegan diet
🚫🚀Fly on airplanes less
👆👍Individual Actions
💚🙇Collective and Government Actions
➰🔅Switch to energy efficient light bulbs
♻Develop green, renewable sources of energy
🚃🚆Build more railroad infrastructure and mass transit options
🚘🔌Switch to an electric or hybrid vehicle
🚫❌Ban HFCs (chemicals used in fridges and air conditioning)
🐸🐢🌱Protect and restore key ecosystems
 🚲🚶Walk or ride a bike instead of using an automobile to get to work/school
🐣🐇🐾🌽Support small farms and agricultural producers instead of large multinational corporations
❌Limit carbon emissions and other gasses that are climate pollutants
🍆🍏🍊Eat only locally grown produce, or start your own garden
🏤🏣🏢🏠Require buildings to be more energy efficient
🍏🚮Compost food waste
♲♻♲Expand recycling programs
🌱🌴🌳Plant trees
📤Develop programs to limit food waste


Nous sommes à l'heure de lancer des solutions pour le réchauffement climatique comme celles-ci:

LOCALEMENT

Activité n ° 1 - Que pouvons-nous faire pour faire face à la crise climatique?

Que peuvent faire les individus, les organisations et les gouvernements pour faire face à la crise climatique?
Les élèves devraient prévoir quelles actions individuelles et quelles actions de leurs communautés et de leurs gouvernements peuvent avoir le plus grand impact positif sur le climat.

🍓🍆🍅 manger un régime végétalien
🚫🚀 Voler dans les avions moins
👆👍Actions Actions individuelles
💚🙇Actions collectives et gouvernementales
➰🔅Passer aux ampoules écoénergétiques
Développer des énergies vertes et renouvelables
🚃🚆Construire davantage d'infrastructures ferroviaires et d'options de transport en commun
🚘🔌Passer à un véhicule électrique ou hybride
🚫❌Bannir HFCs (produits chimiques utilisés dans les réfrigérateurs et la climatisation)
🐸🐢🌱Protéger et restaurer les écosystèmes clés
 🚲🚶 Marcher ou faire du vélo au lieu d'utiliser une voiture pour aller au travail ou à l'école
🐣🐇🐾🌽SuSoutenir les petites exploitations agricoles et les producteurs agricoles au lieu des grandes multinationales
Limiter les émissions de carbone et autres gaz polluants du climat
🍆🍏🍊Ne manger que des produits cultivés localement ou créer son propre jardin
🏤🏣🏢🏠Exiger que les bâtiments soient plus économes en énergie
🍏🚮Compost des déchets alimentaires
♲♻♲Développer les programmes de recyclage
🌱🌴🌳Planter des d'arbres
📤Développer des programmes pour limiter le gaspillage alimentaire


Activity #2 – Develop an Action Plan

In this activity, Students will develop a plan for climate action. 
  
✅How can we take climate action to create a more sustainable planet?🌍
😁Students are creative!

This is the time for students to develop their plans to put those solutions into action. In their plan, they should list:
• Intended outcomes and success criteria
• How the objectives and intended outcomes will be met
• The tasks that must be completed, who is going to complete them, and when they will be
completed.
• What resources are needed
• How evidence of success will be measured

Activité n ° 2 - Développer un plan d'action


Dans cette activité, les élèves développeront un plan d’action pour le climat.
  
"Comment pouvons-nous agir pour le climat afin de créer une planète plus durable?"🌍
😁Les étudiants sont créatifs!

C’est le moment pour les étudiants d’élaborer leurs plans pour appliquer ces solutions. Dans leur plan, ils devraient énumérer:
• Résultats attendus et critères de réussite
• Comment les objectifs et les résultats attendus seront atteints
• Les tâches à accomplir, qui va les accomplir et quand elles seront terminées.
• Quelles ressources sont nécessaires
• Comment les preuves de succès seront mesurées



No hay comentarios:

Publicar un comentario